Libes

Något så ytligt som smink

Publicerad 2014-03-20 16:44:00 i Vardagslivet,

Då var tentan skriven och alla inlämningar inlämnade - härnäst väntar opponering, redovisning och ett kilo komplettering. Men för att prata om något roligare: under den senaste tiden har jag utvecklat ett förundransvärt stort intresse för smink, vilket jag aldrig brytt mig om tidigare i högre grad än mascara, kanske eyeliner och ibland foundation. Numera är det utöver det ögonskugga, läppstift, rouge, läppglans, bronzing, highlighter och you name it. Kan inte påstå att jag är särskilt kompetent ännu, men jag har i alla fall gjort en del försök som lett till resultatet ni ser i bilden. Nu använder jag mig av en billig ögonskuggspalett från H&M med ingen vidare färgintensitet mest bara för att öva för att senare ge mig på de lite mer kvalitativa paletterna. Till att börja med när det kommer till ögonskugga försöker jag just nu lära mig att hantera två färger, men jag hoppas kunna utveckla det till fyra-fem färger utan att det ser ut som jag fått en färgglad blåtira. Men ja. Jag är så underhållen just nu!
 
Bortsett från de rufsiga ögonbrynen och mina orangea fräknar kan man se en liten skiftning från ljus till mörkare rosa.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda Berg

I denna blogg får du läsa om mig, Linda. Jag läser till civilingenjör i industriell ekonomi på Blekinge tekniska högskola, andra året. På min fritid bakar jag gärna cupcakes och jagar ekologiskt.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela