Libes

Chokladtårta

Publicerad 2014-03-26 09:51:57 i Vardagslivet,

Min onsdagsförmiddag fyller jag med tvättid och sconesbak, och lite senare ska jag till skolan och hjälpa en kompis med matten. Har man inga matterkurser själv och är mattenörd får man se till att räkna på eget initiativ! Tårtan ni ser nedan är en chokladtårta (chokladbotten, vaniljkräm, chokladsås, chokladmousse samt chokladväggar av Marabou) med dekorativa badankor i sockerpasta. Tårtan ska föreställa en slags badtunna. Den var i vilket fall väldigt mäktig; fem personer klarade knappt av halva, men god var den! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda Berg

I denna blogg får du läsa om mig, Linda. Jag läser till civilingenjör i industriell ekonomi på Blekinge tekniska högskola, andra året. På min fritid bakar jag gärna cupcakes och jagar ekologiskt.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela