Libes

Vit choklad- och jordgubbscupcakes

Publicerad 2014-02-11 13:27:00 i Baka baka,

Jag är så mätt att jag snart spricker! Har gjort cupcakes, och det blev frosting och jordgubbar över. Så vad gjorde jag? Klämde i mig frosting och jordgubbar såklart! Kom på att det är jättegott att ha frukt och frosting som dippa en kväll. Jag letar hela tiden efter ny inspiration till min bakning, annars vet jag att jag kommer tröttna. Nästa gång tänkte jag göra frosting på Phiadelphia Marabou och se hur det blir. Har alltid undrat vem som brer den på mackan, men så kom jag ju på att man också kan använda det i frosting. Fantastiskt!
 
Om nån timme kommer Josefin hit och smakar mina cupcakes. Det var länge sen jag träffade henne nu så det blir kul! Annars händer det nog inte så mycket idag, kanske lite plugg. Jag var på möte i förmiddags angående projektledarskapet för en mattestuga på skolan, och imorgon väntar ytterligare ett möte med alla nissarna. Hoppas det går bra och att jag får driva projektet, vore jättekul! 
 
Kanske en liten smygstart på våren och sommaren? 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda Berg

I denna blogg får du läsa om mig, Linda. Jag läser till civilingenjör i industriell ekonomi på Blekinge tekniska högskola, andra året. På min fritid bakar jag gärna cupcakes och jagar ekologiskt.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela