Libes

Bakdag

Publicerad 2014-02-09 15:28:21 i Baka baka,

Idag bestämde jag mig för att ta en bakdag och baka bröd samt müslimuffins. Dock misslyckades jag totalt med brödet, vilket är andra gången nu, trots att jag följde receptet till punkt och pricka. Blir galen och fattar inte vad jag gör för fel! Det står att man kan byta ut durramjöl mot sojamjöl (anledningen att man gör det är för att durramjölet kostar 89kr för 700g), men uppenbarligen inte. Får väl beställa det där förbannade durramjölet, haha. Müslimuffinsen blev i alla fall goda och fullt ätbara, så jag antar att jag ska hålla mig åt det hållet ett tag framöver för att undvika frustration. 
 
Kvar att göra idag är storkok av fläskfilé. Det är förvisso bara ett kilo men bor man ensam blir det ganska många matlådor. Ikväll åker jag till min pojkvän och sover där; imorgon är det hans födelsedag! Äntligen ska han få öppna alla tre paket, varken han eller jag kan hålla oss längre.
 
Müslimuffins
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda Berg

I denna blogg får du läsa om mig, Linda. Jag läser till civilingenjör i industriell ekonomi på Blekinge tekniska högskola, andra året. På min fritid bakar jag gärna cupcakes och jagar ekologiskt.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela