Libes

Jordgubb- och limecupcakes

Publicerad 2014-04-01 19:42:00 i Vardagslivet,

Idag har jag varit i Älmhult en vända för att gå på anställningsintervju på IKEA, och jag antar att det gick helt okej. Resan, som går på ca 4 timmar exklusive väntetid, kändes ganska maffig, men på fredag blir det en vända till då jag ska på ytterligare en intervju på IKEA. Och så var jag på en annan förra måndagen, haha. Tre intervjuer på samma företag för en sommar, det är lite galet. Det skulle kännas fruktansvärt jobbigt om jag inte får något utav jobben... Men nåväl! När jag kom hem väntade lime och jordgubbar i kylen på att bli cupcakes, och de blev faktiskt riktigt bra. Fluffiga, härliga cupcakes med gömd jordgubbsbit och limefrosting på det. Superfräsch smak! Svårt dock att gömma jordgubben fint och symmetriskt, men jag är nöjd ändå. Gällande muffinsen lönar det sig att alltid sila ner de torra ingredienserna för att undvika klumpar samt att fördela smaken, vispa ägg och socker länge och fluffigt och att ha stenkoll på tiden i ugnen: får man ut dem tidigare blir de mycket saftigare!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda Berg

I denna blogg får du läsa om mig, Linda. Jag läser till civilingenjör i industriell ekonomi på Blekinge tekniska högskola, andra året. På min fritid bakar jag gärna cupcakes och jagar ekologiskt.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela