Libes

Baguetter

Publicerad 2014-04-02 17:07:40 i Vardagslivet,

Kommer ni ihåg när jag misslyckades med mitt formbröd gång på gång och skulle ta en paus från brödbaket? Nu har jag införskaffat durramjöl och gav mig på ett recept på baguetter, och mums vad goda de är precis som de är eller med lite smör, antagligen ännu godare med kycklingröra eller skagen. Jag är så lycklig och nu vågar jag mig på en sats till inom kort eller något annat bröd. Men detta är en naturligt glutenfri baguett, alltså inga mjölmixer, och antagligen är det lite kruxigt att få till ett bra bröd (endast teori och förhoppning dock). 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda Berg

I denna blogg får du läsa om mig, Linda. Jag läser till civilingenjör i industriell ekonomi på Blekinge tekniska högskola, andra året. På min fritid bakar jag gärna cupcakes och jagar ekologiskt.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela